Veckans bokcitat

“I realize now that dying is easy. Living is hard.” - Gayle Forman, If i stay

onsdag 7 januari 2015

Alla boknördar titta hit

Hallå där! Jag är en 14 årig tjej som är nördigt intresserad i böcker, vilket jag hoppas ni som letar er hit också är! Här kommer jag skriva vilka böcker jag läser, ge recensioner och lite om mig själv och mitt liv. Kanske varför jag älskar böcker så mycket, vad som fick mig att börja läsa och vad som får mig att fortsätta. För det kan vara svårt ibland, att fortsätta läsa. Man känner sig trött ibland eller ibland känns det som att ingen annan gör det och man känner sig ensam när man inte kan prata med någon om vad man läst tex. Det vill väl alla? Diskutera en bra bok med någon som också läst den. Så jag tänkte att bloggen här kunde bli ett sånt ställe där vi diskuterar böcker och att ni kan maila mig om ni har en bok ni vill diskutera. Det här kommer att utvecklas med tiden om folk blir intresserade men det skulle vara otroligt kul om vi kunde skapa ett nätverk som nerdfighteria eller liknade. För er som inte vet vad nerdfighteria är så är det John Green, författaren av Förr eller senare exploderar jag (The fault in our stars) och hans bror Hank som har en kanal på youtube där de hyllar alla "nördar" och har då ett nätverk som heter nerdfighteria. Om vi kunde utvecklas till något liknade skulle jag bli så underbart glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar