Veckans bokcitat

“I realize now that dying is easy. Living is hard.” - Gayle Forman, If i stay

söndag 25 januari 2015

Recension An abundance of Katherines

Så nu äntligen har jag läst klart denna underbara (dock inte bästa) boken av John Green!



Om boken:
Själv storyn i boken är hel ärligt inte min favorit. Killen, Colin blir dumpad och ger sig ut på en roadtrip med sin bästa (och enda) vän Hassan. Dom kommer dock inte så långt utan stannar i Gutshot där de spenderar sin tid tillsammans med Lindsey. Just detta känns väldigt John Green men tyvärr blev detta lite för tråkigt för min smak.

Det som fick mig att fortsätta läsa, bortsätt från det faktum att jag INTE kan lägga ifrån mig en oavslutat bok var karaktärerna. Colin råkar nämligen vara ett "geni" som hela tiden jobbar för att lösa sitt Theorem. Vilket vad jag förstått är en vanlig matematiska uträkning, fast att själva svaret inte alls har något med tal eller matte att göra. Sedan John Greens underbara fakta som kommer efter nästan varje sida var också ett stort plus. Jag är otroligt intresserad av att lära mig helt onödiga, ofta roliga saker som jag kan dra upp en historia om någon gång.

Betyget jag ger på boken blir 6 av 10. Eftersom betyget då blev 6 så skriver jag sex ord för att beskriva boken, rolig, långsam, kunskapsrik, intelligent, välskriven och inspirerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar