Veckans bokcitat

“I realize now that dying is easy. Living is hard.” - Gayle Forman, If i stay

onsdag 7 januari 2015

Lästa 2014

1. Skuggvarelser - Magnus Nordin
2. Halvblod - Sofie Trinh Johansson
3. Vingar av glas - Sofie Trinh Johansson
4. Leva Älska Brinna Dö - Sofie Trinh Johansson
5. Finale - Becca Fitzpatrick
6. Förr eller senare exploderar jag - John Green
7. Divergent - Veronica Roth
8. Insurgent - Veronica Roth
9. Allegiant -Veronica Roth
10. Legend - Marie Lu
11. Varganrnas rike - Jean-Cristophe Grange
12. City of bones - Cassandra Clare
13. City of ashes - Cassandra Clare
14. City of glass - Cassandra Clare
15. City of fallen angels - Cassandra Clare
16. City of lost souls - Cassandra Clare
17. City of heavenly fire - Cassandra Clare
18. Papperstäder - John Green
19. Looking for Alaska - John Green
20. Törst - Richelle Mead
21. Fruset blod - Richelle Mead¨
22. En ung kvinnas sista ord - Regine Stokke
23. Fifty shades of grey - E.L James
24. Fifty shades darker - E.L James
25. Fem personer du möter i himlen - Mitch Albom
26. När löven faller - Nicci Gerrard
27. Too much happiness - Alice Munro
28. Will Grayson, Will Grayson - John Green

Boken som fick mig att gråta mest: Förr eller senare exploderar jag - John Green
Sämsta böckerna lästa på året: Vargarnas rike och När löven faller
Bästa boken: Papperstäder

Titlarna är skriva i det språket jag läste boken. Detta är sedan i Juli i år, när jag skaffade goodreads. Så det är kanske hälften av böckerna jag läste under 2014.
-Böcker lästa i genomsnitt per månad (6 månader): 4, 6 böcker per månad
-Böcker i genomsnitt per vecka: 1,15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar